DDS Liběchov

Šišky

24.11.2022

Nejoblíbenější buchta našich dětí; kynuté šišky.Jako vždy nešlo dětem odolat,abychom si připravily jejich nejoblíbenější moučník.Už několik dní chodily na vychovatelnu s přáním,až jsme se do nich dnes opět pustily.Jen se po nich zaprášilo.

Výstup k Vrátenské rozhledně

23.11.2022

Dnes jsme podnikli výlet na Vrátenskou horu, kde jsme zamířili k rozhledně. Ta byla však bohužel z technických důvodů uzavřena, ale i tak jsme si užili procházku podzimní přírodou. Po cestě zpět jsme se stavili napít z ladčina pramene na Kokořínsku.

Opékání buřtů

12.11.2022

V rámci přípravy večeře 12.11. jsme si po domluvě s dětmi rozdělali v ohništi na prostranství před budovou internátu ohýnek a společně si opekli buřtíky. Tato netradiční příprava večeře se všem dětem moc líbilo. Vše bylo umocněno tím, že již byla tma a u ohýnku panovala příjemná atmosféra. Všichni si moc pochutnali .

Výlet k hadovi + Harfenice

27.10.2022

Hezký odpolední výšlap k ,,Hadovi"na pískovcový skalní výchoz ,poté k Harfenici a po stopách sochaře Levého.Vládla pohoda,po cestě jsem si s děvčaty hezky popovídala,12 km zvládly jako nic. Bylo hezké počasí,pro řízenou vycházku jak dělaný.Jen jsme s děvčaty zalitovaly,že jsme si nevzaly kola a nevydaly se dál.

Halloweenská výzdoba

23.10.2022

Příprava na nadcházející svátek zesnulých.

Společné vaření všech rodinných skupin

V neděli jsme si společnými silami připravili slíbené řízky na japonský způsob, a to se zelím a omáčkou Tonkatsu. Do vaření se aktivně zapojily všechny přítomné děti. Výsledný pokrm byl zaslouženou odměnou za jejich vynaložené úsilí.

Zámek Liblice + CHKO Harasov

22.10.2022

V sobotu jsme využili hezkého podzimního počasí a zajeli se podívat na nedaleký zámek. Návštěvu jsme si zpestřili procházkou v zámeckém parku a obci Liblice. Následně jsme se přesunuli na Harasov, kde jsme vystoupali krátkým, ale náročným výstupem na tamní vyhlídku. Celkem jsme dnešního dne ušli 8 kilometrů a strávili příjemný den.

Projektový den - Červený kříž

20.10.2022

Jde o šíření osvěty, prevenci zdraví, prezentaci aktivit ČČK, součástí je i měření saturace, tlaku,  postcovidová rehabilitace a prevence před respiračními chorobami. Účastní se všechny děti + vychovatelé + učitelé.

Adaptační pobyt 1.RS

16.10.2022

Adaptační pobyt jsme strávili v krásné vile, kterou nám zapůjčil VÚ Boletice. Ve vile někteří z dětí byli už v červnu na rozločení se školním rokem, takže to tam dobře známe. V pátek jsme si došli na společný oběd do pizzerie a poté chlapci přebytečné tuky spálili v JUMP areně. Sobotu jsme měly zaměřenou na bližší seznámení, společné aktivity, jako např: společenské hry, společné pečení a vaření. Poté prohlídka Děčínského zámku. Celý pobyt jsme dnes završili návštěvou a prohlídkou Terezína a muzea v Terezíně.

Adaptační pobyt 4.RS

13.10.2022

Pobyt v Josefově Dole provázelo nádherné počasí, po všechny tři dny slunečná obloha. V pondělí po příjezdu navštíveny vodopády Jedlová a okolí, zde nachozeno 10 km.  V úterý odpoledne po obědě turistika na protrženou přehradu Desná. Zde nachozeno 12 km s převýšením 220 m. Ve středu turistika na Čertovy kameny a okolí Josefova Dolu, při turistice nachozeno 10 km. Ve čtvrtek uklizení chaty, kde byl pobyt naprosto luxusní, chata velice hezky vybavena. Dále návštěva Mc Donaldu a následně výstup na hrad Bezděz. Děvčata turistiku zvládala naprosto perfektně a za čtyři dny nachozeno celkem 40 km. Děvčatům se zde pobyt velice líbil, chválila ubytování i okolní prostředí.

Memoriál Chrudim

07.10.2022

Chlapci se účastnili tradičního fotbalového turnaje na počest jejich zesnulého klienta. Z 12 zúčastněných skončili na 8.místě. Chování po celou dobu akce vzorné.

Studijní výjezd po zařízeních v naší síti

29.09.2022

Ve dnech 29. – 30.9. jsme navštívili zařízení DDÚ v Krči, DDŠ Sedlec – Prčice a VÚ Černovice. Chtěl bych tímto velmi poděkovat za celý náš kolektiv pracovníků všem kolegům z výše uvedených zařízení nejen za spoustu zajímavých informací ale především za velice milé přivítání a pohodovou atmosféru během naší návštěvy.

Bc. Luboš Randák – statutární zástupce ředitele

Volnočasové hřiště Mlazice

22.09.2022

Někdy je potřeba si zablbnout a protáhnout si tělo.

Adaptační pobyt 5.RS

19.09.2022

Děti měly možnost na ozdravném pobytu stmelit kolektiv na oddíle. Každodenní zvládání povinností při přípravě jídel a následném úklidu zvládly bez větších problémů. Také udržování pořádku a hygiena byla na dobré úrovni. Během pobytu jsme absolvovali návštěvu kina na produkci filmu Jan Žižka. Tento film zanechal hluboký zážitek a děti si filmovou postavu propojily s historickou postavou. V dalších dnech jsme se vykoupali v Aqua centru Špindlerův Mlýn. S velkým úspěchem se setkala návštěva lesa, za účelem hledání hub. Děti si vyzkoušely své mykologické znalosti a prošly si podzimní les. Na závěr pobytu jsme společně šli na film Banger z prostředí HipHop hudebníků a drogového nebezpečí spojené s tímto světem. Dětem to přiblížilo nebezpečí drog a návykových látek. Celý pobyt jsme si moc užili a už se těšíme na jaře, až se zase společně vrátíme na Jičínskou boudu.

Celodenní víkendové vaření

18.09.2022

Celodenní vaření pro  domov může být zábavné a zároveň dětí vídí, co je s tím starostí a odpovědnosti. Vyhovět každému nelze, přesto se všichni co vaří snaží,aby všem chutnalo. Jsme borci.

Výstavní galerie Vysoká

17.09.2022

Výlet do výstavní galerie zakončené návštěvou cukrárny. Galerie se dětem líbila, trošku zklamání nad tím, že nebylo možné jít do jít do ,,Domu řemesel Arcadis", kde bychom načerpaly inspiraci. Moc pěkné odpoledne .

Projektové dny - sběr brambor

07.09.2022

Ve dnech 7.9. a 13.9.  byly děti seznámeny s chodem zemědělské usedlosti, mohly si vyzkoušet jednotlivé práce, konkrétně sběr brambor. Odpoledne se povedlo, sběr brambor nám šel od ruky, vládla naprostá pohoda. Všechny moc chválím.

zámek Ploskovice

03.09.2022

Dnes jsme s našimi děvčaty navštívili zákem Ploskovice. Výlet se vydařil, moc se nám zde líbilo. Přála bych si více takových dní.

Letní pobyt Hostinné

01.08.2022

V rámci letních prázdnin se jelo s dětmi na rekreační pobyt do Hostinneho. Děti si uzily výlety na bobovou dráhu či návštěvy koupališť. Celou akci si všechny děti moc pochvalovaly.

Hrad Houska

30.07.2022

Dnes jsme se vypravili na Hrad Houska, který je opředen mnoha legendami i bohatou historií. Asi nejzajímavější legenda je o pekelné bráně, která je přímo součástí hradu. Na ní je postavena kaple, která se pravidelně nechávala vysvětit, aby ,,hovada pekelná" nelezla z jámy na svět. Kromě toho zde nahrávala skupina Plastic people of the universe, nebo zde přebývalo a tvořilo mnoho umělců. Prohlédli jsme si také mechanické loutkové peklo, kde byli vyobrazeny a popsány jednotlivé pekelné kruhy. Ikdyž se jednalo o loutky, bylo ve vzduchu zvláštní napětí. Nakonec se nám prohlídka velmi líbila, užili jsme si krásné odpoledne.

Prázdninový pobyt Hamr na Jezeře

08.07.2022

Prázdninový výjezd do Hamru se tradičně nesl v dobré náladě, s pohodou a velkým relaxem po konci školy, kde jsme měli připravený bohatý program. Tento rok nám téměř celý týden přálo dobré počasí, kterého jsme využili pro návštěvu místního koupaliště. Dopoledne se většinou nesla ve sportovním duchu, odpoledne jsme podnikali výlety např. do Liberecké botanické zahrady, nebo na skalní hrad ve Sloupu v Čechách. Závěrem jsme se svezli na bobové dráze v Obřím Sudu. Odvážíme si spoustu krásných zážitků.

Rozlučkový výjezd 1.RS

16.06.2022

Ve dnech 16.-18.6. Jsme s dětmi vyrazili do Děčína, kde jsme byli ubytováni v krásné vile. Během výjezdu jsme zažili plno dobrodružství a krásných výletů. Po cestě tam jsme se projeli lanovkou na vyhlídku Větruše. Děti si zaskákaly v Jump parku. Druhý den jsme strávili v aquaparku Děčín a večer jsme si pekli klobásky. Poslední den jsme navštívili Zoo Děčín a v podvečer se vrátili domů.

Pečení s děvčaty

09.06.2022

S děvčaty jsme dostaly chuť na něco sladkého,a ejhle,hned se zadělalo těsto,počkalo s na vykynutí ,a už to jelo.Namazalo se jich dost,pochutnal si každý.

Nechranická přehrada

27.05.2022

Tento den jsme navštívili Nechranickou přehradu, kde jsme měli možnost si zajezdit na motorovém člunu a také na plachetnici si zkusit plachtění. Kluci si tuto akci moc užili a bylo opravdu nadšeni. Velice se jim líbil motorový člun, který byl dle jejich slov svižný a byla na něm sranda.

Fotbalový turnaj Mimoň

20.05.2022

S chlapci jsme se zúčastnili fotbalového turnaje pořádaného DDŠ Hamr na Jezeře. Turnaje se účastnili Boletice,Hamr,Chrastava a Libechov. Cely turnaj se nesl v poklidne atmosféře. Chlapci se velmi snažili a odměnou jim bylo 3.místo.

Soutěž Kung-fu Louny + výstup na Ranou

14.05.2022

Na soutěži v Lounech startovalo 226 soutěžících z 15 zemí. Soutěž byla pro děti něco nového, co většina t nich ještě neviděla. Bylo zde vidět soutěžící předvádějící sestavy, které jsou náročné na zapamatování si a preciznost provedení, které se boduje. Dále zde byl k vidění i kontaktní boj chlapců, děvčat a dospělých osob.

Výšlap na kopec Raná se vydařila za velice hezkého počasí s výhledem do okolní krajiny naprosto do všech směrů díky tomu, že je kopec Raná jen travnatý. Bylo zde vidět i několik na dálku ovládaných letadýlek a dokonce větroň nalétávající na vrchol kopce, to se všem velice líbilo. Škoda že parta paraglidistů teprve zdolávala s křídly kopec. Byla zde vidět i vzácná květena i několik otakárků vznášejících se nad vrcholem. Výlet se opravdu vydařil.

Jump Aréna

13.05.2022

V rámci spolupráce s Decathlonem jsme měli možnost navštívit Jump Arénu. Kluci se na tuto akci moc těšili a také si ji náležitě užili. Jejich chování bylo celou dobu akce vzorně.

ZOO Děčín

V pátek 13. by se asi dle pověr nemělo nikam jezdit ale my přesto vyrazili do děčínské ZOO. Počasí od začátku přálo, paní kuchařky nás vybavily dobrotami na cestu a pak už hurá za poznáním. Děčínská ZOO je sice malá ale o to útulnější se spoustou zajímavých zvířat. A co bylo úplně nejlepší, tak to byla skvělá nálada po celou dobu výletu, kdy se fajn bavily nejen děti ale i my dospěláci. Celý výlet jsme završili výbornou zmrzlinou v lovosické cukrárně u přívozu a pak nás už čekala jen cesta domů. Prostě hezký den!

Údolí Plakánek

30.04.2022

Na výlet jsme vyrazili po obědě, zaparkovali pod hradem Kost, kde je nástupní místo do údolí Plakánek, což je území se spoustou chráněných druhů rostlin a živočichů. Stezka vede mezi skalami kolem rybníka. Cílové místo byl starý mlýn známý z pohádky ,,S čerty nejsou žerty".
Po malém občerstvení jsme se za hezkého a slunečného počasí vraceli k autům a vraceli se zpět do domova.
Děti si tento výlet užily, chování všech bylo dobré. Při návratu se už těšily, že si večer opečeme buřty na ohýnku v našem areálu.

Nákup sportovních kol

29.04.2022

V rámci nove spolupráce s Decathlonem jsme jeli navštívit prodejnu v Letňanech aby si chlapci mohli pořídit nová kola. Chlapci si mimo kol vybrali i spousty nového oblečení.