DDS Liběchov

Neodjezdový víkend 1.RS

02.10.2021

Neodjezdový víkend jsme využili, pro společné vaření, zkrášlení RS,  bližší seznámení a navázání vzájemné  důvěry a společného porozumění.

Česká Lípa

25.09.2021

Dnes jsme s našimi chlapci navštívili 3D bludiště Dubice u České Lípy, poté následovala prohlídka Městskýého parku Česká Lípa. Chlapci se chovali vzorně, veškeré atrakce si užívali a vrátili se do dětských let.

Opékání buřtů

24.09.2021

Dnešní večer jsme si zpříjemnili pohodovým posezením u ohně a opékáním buřtů. Panovala dobrá nálada a pohoda, vše se snědlo.

Lhotka u Mělníka

31.08.2021

V průběhu letních prázdnin jsme si dlouhé horké dny zkrášlovali na Lhotce u Mělníka. Jezdili jsme se koupat do místního jezídka, kde jsme mohli využívat pramici, kajak a skokánek do vody. Také jsme prákrát navštívili různé kulturní události, které Lhotka pořádala. Toto léto jsme si užili.

Letní pobyt Hostinné

14.07.2021

Po roce jsme se vrátili zpět do Hostinného, kde se nám moc líbí. Sice nám nepřálo počasí na koupání, ale dobrou náladu nám to nezkazilo. Prošli jsme si Stezku korunami stromů zakončenou adrenalinovým sešupem na tobogánu. Při procházce po Mravenčí stezce jsme nasbíraly mimo zážitky, také houby. Ovšem největší úspěch měla bobová dráha Berta. I přes počáteční strach se všichni osmělili a jízdy si náramně užili. Co by to byl výjezd bez pořádného opékání buřtů. Denně děti využívaly hřiště na fotbal a hlavně badminton. Těšíme se na příští rok!

prázdninový pobyt Hamr na Jezeře

08.07.2021

Prázdninový výjezd do Hamru se tradičně nesl v dobré náladě, s pohodou a velkým relaxem po závěrečném finiši ve škole, kde se opravovaly známky, aby bylo pěkné vysvědčení. Jezdilo se na kolech, sbíraly se borůvky, ale houbám se tento rok nedařilo. Výlet do Liberce nebo letní kino už jsou jenom třešničky na dortu. Jezero bylo naše a té zmrzliny co se snědlo.

Kemp Pecka

26.06.2021

Tento výlet na závěr školního roku se nám náramně vydařil. Odjeli jsme do velice hezkého kempu Pecka (východní Čechy), kde jsme si vybudovali stanovou základnu a šli se projít po kempu a do nedalekého městečka Pecka.
Večer jsme si u stanů ogrilovali  klobásy a šli spokojeně spát.
Ráno jsme posnídali a šli k bazénu, který byl součástí kempu a tam si celé dopoledne užívali . Poté jsme zabalili stany, naobědvali se v místní restauraci a vyrazili do nedalekého Dvora Králové navštívit našeho kamaráda S. K.. Ten měl z naší návštěvy velkou radost.
Při zpáteční cestě jsme se ještě zastavili na třešních a pak už frčeli do Liběchova.
Všichni jsme se shodli, že to byl opravdu suprový víkend.

Sběr třešní + výlet na Kokořínsko

26.06.2021

Dnes odpoledne jsme podnikli výlet na třešně směrem k CHKO Kokořínsko. Poté jsme se vypravili směrem ke Střezivojicím, kde se nachází přírodní památka Špičák. Útvar vznikl zvětráváním pískovců a ze skály zbývají pouze železité útvary, které vypadají nádherně. Akce se velmi vydařila, těšíme se na další výlet.

Útulek Řepnice

25.06.2021

Dnešní akci hodnotím velmi kladně. V útulku měli dnes zavřeno, takže celý areál byl jen pro naše děti z domova. Ihned po příjezdu jsme předali finanční dar, který pomůže útulku poplatit veterinární náklady. Děti měly možnost si pohrát se psy ve výběhu, dát jim pamlsky a seznámit se s chodem útulku. Na památku si mohli vyrazit starověkou minci.

Hamr na Jezeře

21.06.2021

Chlapci se účastnili sportovních her v Hamru na Jezeře. Přivítalo nás slunné počasí ktere nás provázelo cely den. Chlapci si zahráli nohejbalovy turnaj a umístili se na krásném 3.místě. V odpoledním plaveckem závodu bratři T. získali 1. a 2.místo což je velký úspěch. Následující den se bohužel nemohlo sportovat z duvodu nepřízně počasí, ale i tak pořadatelum děkujeme za prijemne sportovní hry.

ZOO Praha

08.06.2021

Dnešní den jsme se s dětmi vydali do zoo Praha. Již po cestě do Prahy panovala dobrá nálada, všichni jsme se těšili na krásně strávený slunečný den. Hned po příchodu jsme viděli pavilon opic, na který se děcka těšila. Poté jsme se vydali směrem k šelmám, slonům, žirafám a vodnímu světu. Největší radost však měli z obrovského dětského hřiště s prolézačkami.  Po celý den se děti chovaly slušně, moc chválím a těším se na další vydařený výlet.

Procházka Polabím

04.06.2021

S dětmi jsme se vydali na procházku po parku Na Polabí. Zastavili se u pietního místa psích mazlíčků. Omrkli strom jedné třídy místní ZŠ, který zde vysadili. Pokochali se krásou okolí na místní Vrázově je vyhlídce. Celá procházka byla zakončen ve vyhlášené cukrárně na náměstí, kde se děti osvěžili zmrzlinou. Cestou na autobus nás opláchnul déšť. Ani to nám nezkazilo dobrou náladu.

Bílé skály

30.05.2021

Dnes jsme se s dětmi v dopoledních hodinách vydali do trempské osady Bílé skály v obci Konrádov. Nad obcí v lese se nachází osada, kde jsou trempské totemy, pomník zakladatele osady a 3 místa s ohništěm. Také se zde nachází studánka s pramenitou vodou. Po příchodu na místo začaly děti hledat dřevo na založení ohně. Nejlépe se toho hostil Lukáš, který nasbíral nejvíce suchého dřeva. Počasí bylo uspokojivé, výlet se vydařil.

Zoopark Zájezd

29.05.2021

I přes nepřízeň počasí, kdy nás několikrát smočil déšť jsme si návštěvu krásné rodinné ZOO užili. Hladové kozy po nás skákaly a žebraly. Lemuři na nás křičeli a surikaty nám ukázaly svou bojovnost při svačině. Děti byly hodné, ke zvířatům se chovaly velmi hezky.

3.RS vaří

26.05.2021

Když je chuť, není co řešit. Kuřecí řízek s bramborem a okurkový salát to jistil. Kluci z 3.RS dostali chuť na řízek. Není nic jednoduššího než si ho připravit. S vervou se ujali práce. A co jsi také uvařili, to si také snědli. Nic nezbylo.

Přesazování květin

24.05.2021

S chlapci jsme se vrhli do přesazování a úpravy květin. Při té příležitosti jsme sjednotily květináče. Neopomněli jsme ani na listy. Na některé byla použita prachovka a utření list po listě, jiné jsme osprchovaly.

Hoštěcká vyhlídka

22.05.2021

Dnes odpoledne jsme se vypravili podívat na Hošteckou vyhlídku, která se nachází za Štětím. Výletu přálo pěkné počasí, tak jsme si mohli výhled po okolí vychutnat. Člověk má při pohledu pocit, že je v nebi.

Pečení s děvčaty

Odpoledne jsme s dívkami strávily rozšiřováním kulinářských dovedností. Tentokrát jsme připravovaly kynuté šišky v cukrovám kabátu. Dílo se nám velice podařilo, z šišek nezůstala ani jedna. Všem nám velice chutnalo.

Sloup v Čechách

15.05.2021

Procházka krásnou přírodou děti uchvátila. Nadšeně prolézaly skalní jeskyně, máchaly si ruce v potoce, hrály divadlo ve skalním divadle. Navzájem se fotily a celý výlet se nesl ve velmi dobré náladě. Děti byly hodné a skalní útvary je zaujaly.

Celodenní výlet do Hřenska a Edmundovy soutěsky

04.05.2021

Minulý týden jsme s děvčaty naplánovaly celodenní výlet do Českého Švýcarska jako takovou malou odměnu za tu spoustu kvalitní práce, kterou odvedla při zvelebování naší nové RS. Nakonec s námi bohužel nejela Nikča a tak jsme vzali sebou bráchu Týny a její kamarádku z jiné rodinky Gabču. Dokonce se nám povedlo vytáhnout na výlet i našeho vedoucího vychovatele a tak už nic nestálo v cestě našemu výletu. Patřičně vybaveni dobrotami z jídelny jsme vyrazily vstříc novým zážitkům. Celý výlet se nesl ve znamení velké pohody a humoru. To vše okořeněno krásnou přírodou v okolí Hřenska, nakonec přiložené fotky jsou všeříkající. Na cestě zpět pak přišla třešnička na dortu v podobě zastávky u Mc Donaldu, kde se náš taxikář (vedoucí vychovatel) ukázal jako dobrý hostitel a pozval nás na dobré jídlo i pití. Závěrem bychom chtěli poděkovat klukům pod vedením pana vychovatele Vavřiny, kteří nám na cestu perfektně připravili náš automobil. Bylo to prostě bájo!

Kroužek Sladký sen

03.05.2021

I karanténu a zavřené okresy jsme si uměli s dětmi zpestřit a udělat o něco příjemnější. V kroužku Sladký sen jsme si nejen pekly dobroty, ale občas jsme si i uvařily dobrou večeři.

Opékání buřtů

02.05.2021

Na co jsme se těšili celou zimu.. přeci na opékání dobrot na ohni :-). A když nám počasí nepřeje tvoříme s dětmi výzdobu chodeb.

Hledání pokladů

01.05.2021

Dnešního dne jsem chlapce naučil základy hledání s detektorem kovů. Vybráno bylo nepoužívané pole za Liběchovem směrem na Vehlovice. Byla zde příjemná procházka i napětí z toho, co najdeme. Štěstí nám však nepřálo, žádný poklad nebyl nalezen.  Nebylo by to ani na zbohatnutí sběrem železa, i když toho bylo o dosti více. Většinou hřebíky a drobný kov. Nález alespoň jednoho starého knoflíku udělal chlapcům radost. Chlapcům dala zabrat procházka i pohyb detektorem zleva do oprava a naopak. Po chvilce bylo vidět, že je to náročný pohyb, po kterém bolí ruka a vytráví. Při cestě našlapáno 5km.

Jarní tvoření

30.04.2021

Velikonoce jsou už pryč, ale i tak se můžeme pochlubit krásnými kraslicemi. Letos děvčata použila na zdobení akrylové barvy a vosk. Myslím, že se jim to docela povedlo!

Jarní procházka

28.04.2021

Když je dobrá nálada a pěkné počasí, tak může i taková obyčejná středa vypadat jako prázdninový den. S děvčaty se nám zachtělo projít si okolí Liběchova a taky nás trochu lákalo pomyšlení na zmrzlinu. V krásném a slunečném počasí se nám hezky šlo a povídalo. S děvčaty není nouze o zábavu, tak nás potkala i překážková dráha v přírodě, a to v podobě kmenu položeného přes potok. Některé dny se prostě vážně podaří!

4.RS

Cinibulkova naučná stezka

25.04.2021

Dnes jsme se vydali za krásami CHKO Kokořínsko. Konkrétně jsme prošli část Cinibulkovu naučnou stezku. Přálo nám počasí a sluníčko vysvitlo. Proto celá akce byla zakončen výbornou zmrzlinu na náměstí ve Mšeně.

Výlet na Bobří soutěsku

23.04.2021

Po roce jsme se s dětmi opět vydali na Bobří soutěsku. Na výlet jsme se vydali hned po obědě a strávili tam celé odpoledne až do večera. Cestou jsme se zastavili pro buřty a něco dobrého. Po příjezdu nás čekalo dobrodružství v podobě podlézání a přelézání stromových překážek a mostů přes potok. Po příchodu k cíli na nás čekal krásný pohled na vodopád, který byl letos více vidět díky pravidelným dešťům. Hned pod vodopádem bylo odpočinkové místo, kde jsme si udělali hezké odpoledne. Rozdělávali jsme oheň pomocí starých pomůcek (křesadla a troudu), nakonec jsme ale zvolili moderní techniku, zapalovač. Ve družstvech jsme soutěžili, kdo dříve rozdělá oheň na opékaní buřtů, kdy vyhrálo mužstvo pana vychovatele ze 4.RS, zkušeného zálesáka. Dětem se výlet velice líbil, dokonce by chtěly podniknout do budoucna další podobný výlet, klidně i se spaním pod širákem.

Návštěva Pekla

21.04.2021

Dnešní akce byla velmi vydařená, na výlet nám přálo počasí a po celou dobu panovala dobrá nálada. Autem jsme přijeli k zámečku, kde začínala turistická trasa směrem k přírodní památce Peklo. Hned na začátku trasy na nás čekalo příjemné přivítání v podobě ovcí, které byly opravdu zvláštní svou malou výškou. Dále nás čekal velký starý železniční most, po kterém dodnes jezdí vlaky. Následně jsme se napojili na stezku Peklo, kde podél cest byly umístěné tabule s naučným textem. Děcka se střídala ve čtení textů. Po celou dobu jsme si povídali, poslouchali písničky a celkově byl celý výlet velmi vydařený. Vzhledem k malému časovému rozmezí jsme zvolili kratší trasu, ale hned po návratu děti navrhovali, aby příští výlet byl opět tam a na celý den, aby se mohla projít celá trasa.

Příprava palačinek

15.04.2021

3.RS si jako zákusek připravila palačinky. Někteří chlapci si vyzkoušeli i otáčení palačinek házením. Byli úspěšní. Žádná nezbyla, takže se povedly a chutnaly.

Výlet do Štětí

Společný výlet do města Štětí, které jsme si prošli, udělali drobné nákupy a navštívili cukrárnu, kde jsme spořádali výbornou zmrzlinu. Poté jsme zašli na Husovo náměstí, kde je krásný park. Tam jsme zapoměli, že je nám 15 let a vozili se na kolotoči jako malé děti. Dnešní odpoledne se krásně povedlo.